Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2017 22:23 - Легендарните парфюми, с които ще запомним XX век
Автор: veselinkolev Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 594 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 imageimageimageimageimageimage

Говорейки на легендарния аромати, веднага ни идват на ум безспорни класики - Chanel № 5, Shalimar, Jicky на Guerlain. Със златни букви в историята на парфюмите са записани и други шедьоври - Joy на Jean Patou, Femme на Rochas и L"Air du Temps на Nina Ricci…

Въпреки всичко това е само началото - Chanel № 5 (1921) - символ бохемското 20-то десетилетие на миналия век и L"Air du Temps на Nina Ricci (1947) с неговите гълъби като въплъщение на свобода в следвоенните години.

По-късно идват и други, които са не по-малко значими. Модата на парфюмте драстично се променя на всеки 10 години, заради което всеки интервал от време от 20-ти век свети със свои собствени звезди. Целта на тази статия е да се върнем назад във времето и да си спомним за някои от тях.

50-те години 
 Началото на 50-те години бе белязано от появата на цветово-амбровия Youth Dew на Estee Lauder, който от първите дни на продажбите буквално завладява цяла Америка. През пролетта на 1956 Dior дава на почитатели на елегантния цветово-ароматен букет imageimageimageimageimage. Но следващата - 1957, се проведе под егидата на L"Interdit на Givenchy - ароматът, който Хуберт де Живанши създава специално за известната актриса Одри Хепбърн. Заслужава си да се отбележи, че звездният парфюм и неговата обновена версия имат много феновете и днес.

60-те години 
 По време на новаторското 60-то десетилетие на 20 в. особено популярни стават женствените цветно-алдехидни аромат. Пътеводна звезда е парфюмът Madame Rochas. Набират скорост и иновативният свеж аромат Fidji на Guy Laroche през 1966 г., нежният Climat на Lancome, който се превръща в ароматното лице на 1967 г. и Estee на Estee Lauder през 1968 г.

70-те години 
 През 70-те години се наблюдава един количествен и качествен скок в парфюмерията - това е родната година на аромати , чиито имена по-късно ще се превърнат в класики. През 1971 г. Chanel пускат аромат под номер 19, който се превръща в бестселър и и до наши дни Chanel №19 не губи популярност.

През 1977 година Opium на Yves Saint Laurent обявява нова ера в парфюмерията. Идва времето, в което започваме да се наслаждаваме на топлия, пикантен и свеж като кадифе аромат. През същата година се появява J"ai Ose на Guy Laroche, а една година по-късно и Magie Noire на Lancome и Mystere Rochas на Rochas. Мадам Есте Лаудер пък впечатлява с White Linen и Cinnabar. Въпреки доминацията на тежките и тръпчиви парфюми, през 70-те години път успява да си пробие и флоралният Anais Anais на Chacharel.

80-те години

80 години също са оставили сериозен отпечатък върху парфюмерията, давайки на света няколко парфюма, които по-късно стават абсолютна класика. Така през 1984 г. се появява необичйния парфюм Salvador Dali, който съчетава всички тенденции в парфюмите от предишните десетилетия. Съставът му може да се нарече пикантно-цветно-алдехид. През същата година излиза и Paloma Picasso - парфюмът на дъщерята на великия художник.

Година по-късно на пазара е пуснат и скандалният Poison на Dior с неговото типично сладко-пикантно съзвучие. През 1986 г. излиза и легендарният Beautiful на Estee Lauder, който по-късно ще получи титлата "най-секси аромат на десетилетилетието". През 1989 г. пред светът е показан и мистериозният и опияняващ Samsara на Guerlain.

90-те години 
 90-те години са време на сериозни промени и експерименти в модата и не е изненадващо, че това оказва влияние и върху парфюмерията, която поема нов курс. През 1990 г. излиза тотално различният от всичко досега и чувствителен Tresor на Lancome. 1991-ва пък е родната година на ориенталския Chypre Amarige на Givenchy и свежия-цветен аромат Dune на Dior.

През 1992 г. Thierry Mugler пуска на воля своя "Angel", който ще се превърне в хит за години напред. През 1996 г. нов живот получава и Champs-Elysees на Guerlain. Появил се за първи път през 1904 г., ароматът тогава не успява да стане популярен. Но през 1996 г. всичко се променя само за един миг - новата формула и силната рекламна кампания му вдъхват нов живот и го превръщат в класика




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: veselinkolev
Категория: Бизнес
Прочетен: 19042
Постинги: 11
Коментари: 0
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031